søndag 31. mai 2015

Bursdagskort til ei lita jente - Brettekort

Bursdagkort til ei lita jente - Brettekort


I dag har jeg laget brettekort for aller første gang! Det var gøy og få til en litt mer spennende variant av et kort. Inspirasjonen og tutorialen fant jeg hos Marianne Skjelstad her. Veldig lett å lage, det eneste jeg gjorde anderledes var å legge til en ekstra kant på fliken til venstre, slik at den brettet seg bedre rundt kortet når det ble tykkere pga flere lag med ark.


Jeg har fargelagt et digitalt stamp fra Saturated Canary med Promarker, og brukt glitterlim for å få litt effekt på ballongen, knappene på skoen og blondene på kjolen.
Blomstene har også fått litt glitter og så har jeg hengt på en charms med noter.


Når man løfter opp fliken med jenta på, ser det slik ut under. Jeg har brukt en punch fra Martha Stewad for å lage blondekantene her og på den venstre fliken,
Stemplet av sommerfuglen er fra viva Decor og jeg har brukt Distress Ink, Stemplet i mitten er fra Kort og Godt, og diesen er fra Spellbinders.
Arket under er vanlig beige Bazzil og det har jeg preget for å få litt effekt med Sizzix Flower #3

Her er kortet helt foldet ut, og man ser godt arket fra Maja Design - Vintage Summer Basic 1911.
Diesen er fra Spellbinders og stemplet i hjørnene er fra Bo Bunny.

Spennende å lage noe nytt, og jeg håper bursdagsbarnet vil like det :)

Takk for at du tittet innom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar